• ภาษาไทย
    • English

Mr.Aree Tehlah


NAME   :Mr.Aree Tehlah
Position : Lecturer
Academic Positions  : Lecturer
Course  :  English Reading Skill, English Writing Skill, English Communication Skill
TEL  : 074-584-241-4 ต่อ 7707
EMAIL kruali@gmail.com
Education
  • M.A. Teaching English as an International Language (M.TEIL) Prince of Songkla University, 2012
  • B.A. English Prince of Songkla University, 2009
Expertise
  • Teaching English as a Foreign Language
Teaching Experience
  • ??????
Research Interests
  • Teaching Pedagogy
  • Foreign Language
  • Teaching: Learner Centre Methodologies
  • Teaching vocabulary, grammar, pronunciation
  • Teaching Unit in EFL, ESL, ESP
  • Research Project
Research or Invention
  • Tehlah, A. & Karavi, P. (2012). Effectiveness of explicit affixation instruction on English vocabulary development [Abstract]. Proceedings of the 4th International Conference on Humanities and Social Sciences, Thailand: Prince of Songkla University (p.2).
  • Tehlah, A. (2012). THE USE OF ESI TO IMPROVE STUDENTS ENGLISH PRONUNCIATION OF WORD STRESS, Proceeding the 1st Mae Fah Luang University International Conference 2012, 29-30 November and 1 December, 2012 (p.150)
  • Tehlah, A. (2014). Morphemic Analysis Instruction in Developing Students’ English Vocabulary. [Abstract]. Proceedings of the 1st Symposium of International Language and Knowledge (SiLK) 2014. Penang: Malaysia
  • Tehlah, A. (2015). Developing Vocational Students’ English-Speaking Skills by Using Role-play Situations. [Abstract]. Proceedings of the 2nd Symposium of International Language and Knowledge (SiLK) 2015, Thailand 12-13 June, 2015. (p. 43-46)
  • Tehlah, A. (2016). English Language Achievement and Motivation in Language Learning: A Study of Accouting Major Students at Rattaphum College. [Abstract]. Proceedings of the 3rd Symposium of International Language and Knowledge (SiLK) 2016. Songkhla: Thailand
  • Tehlah, A. (2017). An Approach of Communicative Language Teaching in Developing Thai Students’ Pronunciation of English Final Sounds and Connected Speech. Proceeding of the 10th International Conference of HUSOC Academic Research, 2017. February 2-3, 2017. Chaing Rai: Thailand
  • Tehlah, A. (2017). Effective of Dictation Method in Developing English Vocabulary Size: A Study of the 1st Year Business Administration Students, Diploma Program, Rattaphum College, RMUTSV. [Abstract]. Proceedings of the 4th Symposium of International Language and Knowledge (SiLK) 2017. 29 July 2017. Perlis: Malaysia
  • Tehlah, A. (2018). Language Learning Strategy Use of EFL Students: A Case Study of Vocational Education Students at Rattaphum College, RMUTSV. Proceedings of the 5th Symposium of International Language and Knowledge (SiLK) 2015, 30-31 March, 2018. Walailak University: Thailand
  • อารีย์ เต๊ะหละ. (2559). ความพร้อมของนักศึกษาวิทยาลัยรัตภูมิ ในการเข้าสู่ตลาดแรงงานประชาคมเศรษฐกิจอาเซียน. การประชุมวิชาการระดับชาติ ครั้งที่ 11 พหุวัฒนธรรม : โอกาสและความท้าทาย. วันที่ 25 มกราคม 2559. มหาวิทยาลัยธุรกิจบัณฑิตย์: กรุงเทพมหานคร
  • อารีย์ เต๊ะหละ. (2559). ความคาดหวังและความคิดเห็นของนักศึกษาต่อการจัดการเรียนรู้รายวิชาภาษาอังกฤษ กลุ่มวิชาศึกษาทั่วไป วิทยาลัยรัตภูมิ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลศรีวิชัย. การประชุมวิชาการและนำเสนอผลงานวิจัยระดับชาติ ครั้งที่ 7. วันที่ 12 พฤษภาคม 2559. มหาวิทยาลัยราชภัฏภูเก็ต.
Book
  • ???????
Experience
  • Participate in the Training Course “Language Teaching Competencies Teachers of English as a Foreign Language” at College of Education, Central Luzon State University, Philippines 2014
  • Participate in Training Course “Intensive English for Lecturers, 2015” at School of Languages, Literacies and Translation, University Sians Malaysia, Penang, Malaysia
  • articipate in “English Cambridge Day, 2016” at Hatyai, Thailand
  • Participate in the Training Course “Utilization of Information Technology for Doing Research 2016” at RMUTSV, Nakhon Si Thammarat
  • Participate in “Community of Practice for Knowledge Management in the 21st Century, 2016” at RMUTL, Chiang Mai
  • Participate in “Best Practice- Learning Management Design for Gen Z Students” in RMUTSV Academic Fair 2016, Songkhla
  • Participate in the Training Course “the CEFR-Based EBE Instructional Development Seminar entitle English Learning Active Design to Enhance Learners’ Critical Thinking, 2017 at Buri Sriphu, Songkhla, Thailand
  • Participate in the Training Course “Motivating Young Adults to Speak with Blended Leaning 2018”, Oxford University Press